مطالاب از سرتاسر وب
اخبار موبايل،دانلود رمان و خودرو

آيا زعفران باعث سقط جنين مي‌شود؟
بله، مصرف زعفران در سه ماهه اول بارداري، كه اندام‌هاي جنين در حال شكل گيري است، موجب آسيب وسقط جنين مي‌شود.

مصرف غليظ زعفران در سه ماهه اول بارداري به منظور سقط جنين باعث افزايش پروستاگلاندين در رحم مي‌شود و درنتيجه احتمال سقط را در سه ماهه اول بارداري افزايش مي‌دهد.

اما دراينجا بايد اين نكته نيز خاطر نشان كنيم كه منظور از تاثير زعفران بر سقط جنين، مصرف غليظ زعفران است و مصرف غذايي كه اندكي زعفران در پخت آن استفاده شده است هيچ اشكالي ندارد.

همچنين مصرف متعادل زعفران پس از سه ماهه اول بارداري مفيد است وحتي باعث زايمان راحت‌تر و آسان‌تر مي‌شود.

چه ميزان زعفران باعث سقط جنين مي‌شود؟
براي سقط جنين با استفاده از زعفران، ۵ گرم زعفران را در دويست ميلي گرم آب حل كنيد و ۶-۸ بار در روز به ميزان ۳ تا ۶ قاشق چايخوري از اين عصاره را بنوشيد.

توجه داشته باشيد كه عصاره زعفران تهيه شده با اين روش (اگر از زعفران درجه يك و اصل درست شده باشد) محلول غليظ و سرخ رنگ مي‌شود و بنابراين مصرف آن به سقط جنين منجر خواهد شد.
مصرف زعفران بيش از ۲ گرم در روز مضر است و معمولا مصرف زعفران تا ۱۰ گرم در ماه نه تنها مجاز است و بلكه مفيد نيز است.
سقط جنين با روش‌هاي طبيعي

آيا زنان باردار مي‌توانند زعفران مصرف كنند؟
زعفران يكي ديگر از ادويه‌هايي است كه قيمت بالايي دارد كه به علت فعاليت زياد براي توليدش، در بازار بسيار گران عرضه مي‌شود. در قديم توصيه مي‌كردند كه زنان باردار زعفران مصرف كنند تا جنين زيباتر و پوست لطيف تري داشته باشد.

واقعيت اين است كه زنان در دوران بارداري بايد همه چيز را به صورت متعادل مصرف كنند؛ بنابراين زنان باردار مي‌توانند فقط مقدار بسيار اندكي زعفران را با شير مخلوط و مصرف كنند.

يك زن باردار چه مقدار زعفران بايد مصرف كند؟
در مراحل اوليه بارداري، خوردن زعفران باعث سقط جنين مي‌شود، بنابراين توصيه مي‌شود مصرف زعفران از سه ماهه دوم بارداري در حدود هفته پانزدهم بارداري آغاز شود. در سه ماهه دوم بارداري شما مجاز هستيد روزانه تا ۱۰ گرم زعفران مصرف كنيد. اگر بيشتر از اين مقدار مصرف كنيد براي جنين شما خطرناك است و روي رشد و تكامل آن اثر مي‌گذارد.

در طول بارداري بايد همه چيز را در حد متعادل مصرف كنيد، زيرا فقط شما مورد توجه نيستيد، جنين از طريق شما تغذيه مي‌كند. بنابراين، فقط مقدار بسيار اندكي زعفران را به شير اضافه كنيد و يا مي‌توانيد آن را به برنج اضافه كنيد تا عطر و طعم به غذا بدهيد.

هرگز زعفران را از فروشگاه بدون مارك خريداري نكنيد. هميشه بسته‌هاي با كيفيت بالا را با مهر و موم دولتي خريداري كنيد. آيا شما تاريخ انقضاي كالا را مي‌خوانيد؟

آيا زعفران داراي عوارض جانبي است؟
افراط در مصرف هر چيزي به اثرات نامطلوب منجر خواهد شد؛ اين در مورد زعفران هم صدق مي‌كند. مصرف بيش از حد زعفران، يعني بيش از ۱۲ گرم باعث مسموميت زعفران مي‌شود. اين گياه طبيعي مي‌تواند باعث انقباض رحم و سقط جنين شود.

چندين علائم حاد وجود دارد كه در اثر مصرف بيش از حد زعفران به وجود مي‌آيد. ممكن است احساس خستگي، تهوع، اسهال، گرفتگي و خونريزي داشته باشيد. علاوه بر اين، قبل از اين كه شما اين گياه را مصرف كنيد، بايد هميشه با پزشك مشورت كنيد تا مطمئن شويد.

بهترين زمان مصرف زعفران براي زنان باردار چه موقع است؟
زنان باردار مي‌توانند از سه ماهه دوم بارداري زعفران مصرف كنند. زعفران را مي‌توان در صبح و همچنين در شب با يك ليوان شير گرم مصرف كرد. فقط مقدار اندكي زعفران را در ليوان شير بريزيد و تفاوت را احساس كنيد. حتي زماني كه براي يك خانم باردار پخت و پز مي‌كنيد، اندكي زعفران در غذا بريزيد.

شما نبايد زعفران زيادي در رژيم غذايي خود مصرف كنيد. فقط مقدار اندك زعفران كافي و ايده آل خواهد بود. مصرف بيش از حد باعث ايجاد عوارض و همچنين سقط جنين مي‌شود.

بنابراين، شما هميشه بايد دوز مصرف زعفران را در رژيم غذايي خود محدود كنيد. از آنجائي كه مقدار كمي از زعفران نيز به حركت جنين منجر مي‌شود، بنابراين زعفران به مقدار كم مصرف كنيد. بعضي از متخصصان توصيه مي‌كنند كه زنان باردار زعفران را از ماه پنجم بارداري مصرف كنند.

در اين بخش آموختيم كه مصرف زعفران در سه ماه اول بارداري موجب سقط جنين و آسيب به آن مي‌شود، اما مصرف زعفران از سه ماهه دوم بارداي مجاز است به شرطي كه به حد اعتدال مصرف شود. در بخش بعدي قصد داريم از فوايد زعفران براي زنان باردار صحبت كنيم. مثلا تاثير زعفران در كنترل فشار خون بالا در بارداري، زيبايي و لطافت پوست كودك، افزايش آهن و خواب راحت و...

فراموش نكنيد كه:

سقط جنين در اسلام حرام است، و حكم قتل يك انسان را دارد و به شدت انجام اين عمل هم از نظر شرعي و هم از نظر اخلاقي و اجتماعي ممنوع است و باعث اثرات روحي و رواني براي مادر خواهد بود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۶:۱۲ ] [ رضا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی